A Brit Gombaszövetség 3 éves népszerűsítő kampányt indít

A Brit Gombaszövetség bejelentette, hogy 2,6 millió Eurós, a friss gomba fogyasztását népszerűsítő kampányt indít idén az Egyesült Királyságban. A költségek felét az Unió, másik felét a brit gombaipar finanszírozza.

A kampány, amit az Unió, az Egyesült Királyságban és Írországban működő termesztők, a gyártók támogattak, egy teljesen integrált digitális kommunikációs, reklám és PR rendszerben fog megvalósulni 2010 őszétől. A promóció célja, hogy népszerűsítse a gomba táplálkozási előnyeit, az elkészítési módok sokszínűségét a fiatalabb generációk, az egészségügyi szakemberek és a vendéglátás felé.

A kampány legfontosabb feladatának azt tűzték ki, hogy megfékezze a fogyasztás csökkenését az Egyesült Királyságban és 23.800 tonna/év mennyiséggel növelje az eladott gomba mennyiségét 3 év alatt.

Stephen Allen a szövetségtől elmondta: “Nagyon örülünk a 2,6 millió Eurós kampánynak, amiből 1,3 millió Eurót az EU, a másik 1,3 millió Eurót az ágazat biztosít. Ez az összeg teszi lehetővé, hogy a Gombaszövetség elindítsa a  népszerűsítő kampányt, hogy sikeresen kommunikálja a gombafogyasztás előnyeit, nagy hangsúlyt fektetve a napi 5 adag zöldségfogyasztásra és a fiatalabb korosztály rendszeres gombafogyasztásra ösztönzésére.

A Brit Gombaszövetségről

A szövetséget 1993-ban hozták létre és a termesztett friss gomba eladás népszerűsítéséért felel Nagy-Britanniában. A szövetséget a tagok (gombatermesztő cégek, kereskedelmi szövetségek Nagy-Britanniában és a kontinensen) befizetéseiből működtetik. A tagok által termesztett és forgalmazott gomba adja a brit fogyasztás 65%-át.