gomba marketing kampany mushroom promotion campaign

Gombafogyasztást népszerűsítő kampány indul

Gomba népszerűsítő kampány indul Európában, 9 ország gombatermesztő szervezeteinek összefogásának köszönhetően. A 2023 januárjától 2025 végéig tartó 3 éves programban a legjelentősebb gombatermesztő országok: Hollandia, Belgium, Franciaország, Lengyelország, Németország, Magyarország, Írország, Olaszország és Spanyolország gombaipara vesz részt.

Az Európai Uniós támogatási programot Írország kezdeményezte és az Európai Gombatermesztők Szövetsége (GEPC) koordinálta. Az 5 millió eurós kampányt az uniós költségvetés végül 4 millió euróval támogatta, a maradék 20%-ot kitevő 1 millió eurót a gombaipari ágazat képviselői (főleg csíragyártók és komposztüzemek) finanszírozzák.

A kampány egyik legfontosabb célja a gombafogyasztás népszerűsítése, a gombák megismertetése a fogyasztókkal. Az Európai Uniós átlag kb. 3 kg-os éves gombafogyasztás növelése is fontos szempont volt a projekt megtervezése során. Ez a mennyiség országonként igen eltérő lehet: évente Írországban vagy az Egyesült Királyságban 4-5 kg, míg pl. Magyarországon csupán 1,5 kg gombát fogyasztanak fejenként.

A gomba táplálkozási előnyein túl a népszerűsítő kampány során megismertetik a fogyasztókkal a gomba egészségügyi hatásait, a gombatermesztés környezetvédelmi jelentőségét, szerepét a körkörös gazdaságban.

Megnyerni a fiatalokat

A promóciós kampány fő célcsoportja a fiatal felnőtt generáció, a 25 és 40 év közöttiek, akik többnyire felismerik a helytelen táplálkozás egészségi kockázatait, fogékonyak az új, trendi, egészséges és fenntartható élelmiszerekre. Ennek a generációnak gyakran már nem az egészséges, változatosan elkészíthető élelmiszer a fő kulcsszó, megjelennek például a fenntarthatósági szempontok is. A gomba kiválóan beilleszthető a XXI. század modern élelmiszertrendjeibe, hiszen a termelése környezetbarát, lokálisan elérhető és természetesen egészséges élelmiszer. Ezekkel a tulajdonságokkal a célcsoportot várhatóan sikeresen lehet további fogyasztásra ösztönözni.

Meggyőzés online

A célcsoport médiafogyasztási szokásainak megfelelően a marketing üzeneteket elsődlegesen online tervezik közvetíteni. A gomba népszerűsítő kampánynak egy központi tájékoztató weboldalt hoznak létre és a legismertebb közösségi médiafelületeken hirdetések és népszerűsítő kampányok formájában közvetítik a promóciós üzeneteket.

A gomba népszerűsítő kampány részleteiről, az eseményekről az oldalon, a Facebook oldalunkon és csoportunkban is igyekszünk folyamatosan beszámolni!

 Image by stockking on Freepik